Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času v rámci liturgického roku. (mladší školní věk)
MALENINSKÁ, Pavlína
V mé diplomové práci je poukázáno na důležitost motivace u dětí mladšího školního věku. Práce je zaměřena na různé výtvarné techniky a činnosti v předvánočním a vánočním období. V teoretické části se zabývám motivací, charakteristikou a problematikou lidového umění ve výtvarné činnosti. Je zde vysvětlen pojem adventu, prolínání hry a umění a rozdíl mezi nimi. Rozebírám pojem volného času a s ním spojené volnočasové aktivity zabývající se výtvarnou a rukodělnou činností. Dále vývojem dětské kresby, jejím hodnocením a rozvojem zájmu o tyto činnosti. V praktické části je uveden projekt, který se skládá ze čtyř základních bloků, představující adventní období. V každém bloku je uvedeno několik výtvarných činností, směřujících tématicky k liturgickému období Vánoc. U každé techniky je uvedena společná aktivita, která se snaží o rozvoj tvořivosti pomocí hry nebo jiné činnosti. Cílem je zapojit všechny děti do procesu socializace, vzájemné komunikace a poznání. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z realizace výtvarných projektů ze školní družiny.
Působení výtvarné výchovy ve volném čase na osobnost dítěte v předškolním věku
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá působením výtvarné výchovy ve volném čase na osobnost dítěte v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Tato práce se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Teoretická část se zabývá popisem pojmů jako volný čas a výtvarná výchova. Charakterizuje dětskou kresbu, její vývojová stádia a zvláštnosti. Závěr teoretické části je věnován vlivu výtvarné výchovy na osobnost dítěte v předškolním věku. Výsledky této práce ukazují, že výtvarná výchova má pozitivní vliv na osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části bakalářské práce, popisuji jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi uskutečnila v rámci mé praxe. U každé aktivity je poznamenán úkol, motivace, výtvarně technické informace, materiál, vzdělávací a výchovný cíl a závěrečné hodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.